Josep Maria Artigal és un mestre i investigador
català que ha desenvolupat un mètode innovador per a l’aprenentatge de llengües
estrangeres a Educació Infantil. Aquest mètode proposa una manera de construir
l’aprenentatge de la llengua estrangera entre els tres i els set anys. El
mètode està basat en contes senzills i significatius per als alumnes on ells hi
participen de forma activa. J. M. Artigal va detectar que un dels principals
problemes era que els alumnes aprenguessin a utilitzar la llengua i així va ser
com va plantejar la seva hipòtesi:
Les llengües no s’aprenen primer i s’usen després. S’usen
i és llavors quan s’aprenen. És a dir, s’aprèn a parlar parlant.
D’aquesta manera J. M. Artigal afirma que les coses
no s’aprenen quan algú ens les explica sinó quan les fem i som nosaltres qui
després les expliquem a algú altre. Així doncs, la llengua s’aprèn quan algú l’usa
amb algú altre, i és aleshores quan l’acte didàctic d’explicar un conte
consisteix a situar l’alumne en posició de qui l’explica.
J. M. Artigal en una classe d'Educació Infantil:
Segons J. M. Artigal la clau de l’aprenentatge de
segones o terceres llengües no està en quantes
llengües ensenyem, ni tan sols quan
les ensenyem, sinó que la clau està en com
ho fem.
En aquest vídeo podem veure informació més detallada
sobre el mètode:
Bloggers, què us sembla aquest mètode? Esteu d'acord en que explicar contes ensenya llengua a qui els explica?
Este comentario ha sido eliminado por el autor.
ResponderEliminarEm semblen molt be tots els mètodes no tradicionals com a forma d'aprenentatge.
ResponderEliminarLa innovació es clau per progresar!
Trobo que és un mètode original i productiu capaç de mostrar als més petits la part divertida de l'aprenentatge. Gran article!
ResponderEliminarMolt bon article. Trobo que és una gran reflexió entorn de l'ensenyament en si, les coses s'aprenen més ràpid, millor i es mantenen durant més temps si són dinàmiques, participatives, properes, no tan sols en l'aprenentatge d'una segona o tercera llengua.
ResponderEliminarTambé és de lògica, tots nosaltres vam aprendre primer a parlar (la nostra llengua materna) abans d'anar a l'escola i que ens ensenyessin les lletres, les normes d'accentuació, etc., i amb les llengues estrangeres es preten fer al reves: primer aprendre la gramàtica i després parlar-la. Soc partidaria que aquest no és el camí i aquest nou mètode podria millorar aquest aspecte i per tant facilitar l'aprenentatge. Apa doncs, ara a posar-lo en pràctica.
És un molt bon mètode per a que aprenguin anglès des de ben petits! I al ser tan visual i participatiu fa que els xiquets estiguin atents! Enhorabona pel projecte!
ResponderEliminarPenso que es tracta d'un mètode molt positiu i productiu. Els nens i nenes,els alumnes necesditen apredre de forma no imposada, hi ha d'haver una motivació cap a l'aprenentatge entre moltes d'altres,i quina millor manera de fer-ho a través d'un conte?
ResponderEliminarBona feina!